2016. augusztus 2., kedd

nyaralás-nyavalygás



Valószínű nem fogom tudni saját találmányként levédeni azt a felismerésemet, hogy szabadság, nyaralás utáni depresszió legalább olyan gyakori, mint bármelyik más modernkori betegségünk. Azt azért kiemelném, hogy e gondolat minden tudományos alapot nélkülöz, és nem is előzte meg sok elmélkedés, csupán az első munkanapon az irodába vezető hosszasnak tűnő út eredménye.
Egyszóval kegyetlen a visszazökkenés a hétköznapokba. Mindig jót mosolyogtam, mikor a barátnőm átküldött nekem, ma annyira divatos listákat, amelyek így hangzanak: 10 dolog ami segít a szakítás után, 5 dolog ami meghatároz egy erős nőt, 6 hiba amit ne kövess el a kapcsolatod elején..stb. Tulajdonképpen már minden területen találunk listát, fellistáztuk az életet, és a nagyigazságokat olvasgatva, megkönnyebbülünk, felszisszenünk, újrakezdünk, betartunk és követünk. Pontbaszedett tanácsokat, közhelyeket, vagy igazi konklúziókat. Megmosolyogtam, de ma mégis meglistázom a saját kis kiáltványom.
Jöjjön hát az én ListáM: 5 dolog amiből rájössz, hogy még nem vagy kész a munka mezejére való visszatérésre nyaralás után:


1.       Az ébresztőórád csengetése előtt már félálomban nevetséges, hihető és kevésbé hihető kifogásokat fogalmazol magadban, arról hogyan tudnád ellógni az első munkanapod. Már-már elkezdesz írni egy elkérező smst a főnöködnek, mikor rájössz, hogy már nem az elemiben vagy, s nem szeptember 15ét írunk.
2.       A lakásodat a munkahelyeddel összekötő háromnegyedórás úton többször is bevillan, hogy meg kéne inni valamit egy teraszon, vagy egy falusi bótocskában. Terasz csak egy van, szerencsére.
3.       Folyamatosan rácsodálkozol, hogy jéé mennyi hazai jelzésű autót látsz, míg rájössz, hogy tényleg itthon vagy.
4.       Próbálsz felkapcsolni hatosba, faluközt, de az első szekér látványa rádöbbent, hogy ez nem az autosztrádászoarelui.
5.       Tulajdonképpen nem tudtam, képes vagyok-e 5 dolgot megfogalmazni, de mivel ez a legrövidebb ami lehetséges emellett döntöttem. Ez a kis halavány ötödik, az a pillanat, amikor már kétórája ülsz az irodában, de még mindig idegennyelven hangzik a kollégáid szakmai beszélgetése és a mosdót találod a legbiztonsagosabb helynek, hogy elkerüld a szembejövő feladatokat.
5+1 amikor annyira elszakadtál a valóságtól, hogy már a facebook jelszavad is elfelejtetted.

Szerintem mindenkinek sorakoznának a pontocskába szedett élményei, amiket írogathatunk nyugodtan a következő nyaralásig. back to the reality...

1 megjegyzés:

  1. Thanks for this post and if u want to know more about travelling packages and also offers last minute packages

    VálaszTörlés